يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما دیباچه اظهار داشت: صاحبان پول‌های ناسالمی که در ساخت فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های شبکه‌ نمایش‌ خانگی در غالب سرمایه‌گذار یا اسپانسر ورود پیدا می‌کنند معمولاَ توقعاتی دارند که ارتباط چندانی به هنر سینما ندارد و کمترین دغدغه‌ای مربوط به سینما در سرمایه‌گذاران اینگونه فیلم‌ها دیده نمی‌شود.

علی‌اکبری تصریح کرد: معمولاَ این افراد به استفاده از چند چهره شناخته شده اصرار دارند تا بتوانند با بدست آوردن نام و آوازه‌ای  کارهای خلاف عرف و مخرب خود را انجام دهند. در واقع ساختن فیلم و سریال پوششی است برای اینکه بتوانند باقی پول‌های خود را راحت در عرصه‌های مختلف بی‌ربط به فرهنگ وارد سازند. این افراد نهایتاَ تنها ۱۰ درصد از سرمایه خود را هزینه آثار فرهنگی می‌کنند و ۹۰ درصد دیگر را به واسطه بدست آوردن نام و شهرت در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این تهیه‌کننده افزود: از آنجا که صنوف سینمایی جایگاه حقوقی ندارند در این راستا قادر به انجام کاری نیستند و تنها قوه‌ قضاییه و وزارت اطلاعات است که می‌توانند جلوی این آلودگی خطرناک را بگیرند. مطمئناَ در وضعیت سخت اقتصادی افرادی در سینما هستند که به دلیل مشکلات مالی حاضر به کار کردن در پروژه‌هایی اینچنینی می‌شوند اما این اتفاق تعادل سیستم سینمایی را برهم می‌زند و به حدی ورود پول‌های آلوده به سینما مخرب است که باید هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل اقدامی جدی صورت گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا امروز دستگاه‌هایی که می‌توانند سینما را از این اتفاق نجات دهند تنها به مسائلی مثل حجاب ورود پیدا کرده‌اند در حالیکه پول‌های ناسالم در سینما نیز مسئله‌ای است که امروز باید به آن پرداخته شود. هرچقدر که بیشتر اجازه نفوذ به این پول‌ها داده شود نجات سینما از آن بسیار سخت می‌شود اما در حال حاضر به هیچ‌وجه دیر نشده و مسئولان می‌توانند همانطور که در بخش‌های مختلف مفسدانی بزرگ که دارای خطوط هوایی نیز بودند را دستگیر کنند در سینما نیز قادر به انجام این کار هستند و باید مفسدانی که پول‌های کثیف را وارد سینما می‌کنند شناسایی شوند.

تهیه‌کننده فیلم‌ سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» در ادامه اظهار داشت: تا زمانیکه جلوی پیشروی و ورود این پول‌ها به سینما گرفته نشود مطمئناَ مشکل وخیم‌تر و این روند مخرب ادامه‌دار خواهد بود. وزارت ارشاد به همراه وزارت اطلاعات باید این افراد را شناسایی کنند و پس از گزارش این دو وزارتخانه است که می‌توان از قوه‌قضاییه انتظار ورود به مسأله پولهای کثیف در سینما را داشت.

علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که همه مفسدان اقتصادی در همه زمینه‌ها شناسایی و دستگیر شوند و حوزه فرهنگ و هنر این کشور و به خصوص سینما نیز از این مشکل بزرگ رهایی یابد.

گفت و گو از : علی ناصری


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳